گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

کارآفرین بودن کار آسانی نیست، آن سفری طولانی پر از چالش‌ها و مشکلات است. به منظور غلبه بر این مشکلات شما نیاز دارید که خارج از جعبه فکر کنید(خلاقیت داشته باشید) و به طور مداوم از اشتباهات خود یاد بگیرید و بهبود پیدا کنید.

movies-to-inspire-entrepreneursEDIT-660x370

یادگیری از اشتباهات دیگران نیز یک روش عالی برای موفقیت کارآفرینان است. تماشای فیلم یکی از راه‌هایی است که می‌توان اشتباهات دیگران را در آن‌ها دید و از آن‌ها اجتناب کرد. هر زمانی که نیاز به استراحت داشتید فیلم‌های زیر را ببینید و از آن‌ها الهام بگیرید.

فیلم فارست گامپ (Forrest Gump)

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم‌های رابرت زمیکس است که نشان می‌دهد هر کس در زندگی می‌تواند موفق شود، تنها در صورتی که تصمیمات درست را در زمان مناسب بگیرد. شما لازم نیست برای رسیدن به چیزی یک نابغه باشید فقط باید خودتان را باور داشته باشید و از فرصت‌های به وجود آمده عاقلانه استفاده کنید. چیزهایی که برای شما خوب است و محدوتان نخواهد کرد را بیابید و سرنوشت خود را خودتان تعریف کنید. اجازه ندهید دیگران سرنوشت شما را رقم بزنند.

فیلم شبکه اجتماعی(Social Network)

movies-to-inspire-entrepreneursEDIT-660x370

این فیلم به کارگردانی دیوید فینچر در سال 2010 ساخته شد که در مورد ایجاد شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک است. درس‌هایی که از این فیلم می‌توان یاد گرفت این است که ایده خود را تبدیل به چیزی بکنید که برای دیگران ارزش بیافریند. فراموش نکنید که هر کسی می‌تواند به چیزی که شما فکر می‌کنید فکر کند ولی هر کسی نمی‌تواند یک محصول خوب از آن ایده بسازد. به عبارت دیگر داشتن ایده به خودی خود برای یک کسب‌وکار کافی نیست. شما نیاز دارید حداقل یک محصول قابل دوام بسازید. درس مهم دیگر این است که دوستی چیز گران‌بهایی است و به هیچ‌وجه نباید به آن‌ها خیانت کرد.

فیلم استارت‌آپ دات کام(Startup.com)

movies-to-inspire-entrepreneursEDIT-660x370

منتظر نباشید که یک محصول کاملی را راه‌اندازی کنید و سپس آن را ارائه کنید. یک محصول تقریبا بادوام بسازید و سپس در مسیر با گوش دادن به مشتریان محصول خود را تکمیل کنید. از ویژگی‌های مورد نیاز شروع کنید و سپس اگر مشتریان‌تان خواستند ویژگی‌های دیگری نیز به آن اضافه کنید. هم‌چنین همیشه عاقلانه از پول خود استفاده کنید، یاد بگیرید که چگونه بودجه خود را به درستی مدیریت کنید.

فیلم سرآشپز (Chef)

movies-to-inspire-entrepreneursEDIT-660x370

شما می‌توانید زندگی خود را بهتر کنید، اگر همواره به دنبال علاقه‌ی واقعی خود بروید. اجازه ندهید شکست‌ شما را ناامید کند. همیشه رویاهای خود را دنبال کنید. هم‌چنین قدرت رسانه‌های اجتماعی را دست کم نگیرید و برای عرضه کسب‌وکارتان از کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید.

یکی دیگر از درس‌های مهم که ما می‌توانیم از این فیلم یاد بگیریم انتخاب عاقلانه شریک کسب‌وکارمان است. او باید کسی باشد که می‌توانید به او اعتماد کنید و همواره شما را به چالش بکشد. علاوه بر این اگر می‌خواهید موفق شوید باید یک چشم‌انداز مشترک در تیم خود داشته باشید.

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان