گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
5 دلیل که ما از شغلمان متنفریم
شاید بد نباشد بدانید اولین و تنها کسانی که می تواند به شما در داشتن مشتریان راضی کمک کند کارمندان شاد و راضی هستند. تنها با داشتن کارمندی شاد می توان این حس را به مشتری منتقل نمود. در غیر این صورت و حتی تولید بهترین کالاها و یا ارائه با کیفیت ترین خدمات نمی توان مشتریانی راضی داشت. این مساله علی الخصوص در شرکت های خدماتی که با مشتری در تماس مستقیم هستند نمود بیشتری پیدا می کند. کافی است کارمند به دلیل این که از کار خود رضایت ندارد برخورد نامناسبی با مشتری داشته باشد، در این صورت آن مشتری تا ابد به شرکت شما بر نمی گردد. این مسئله زمانی حادتر می شود که آن مشتری ناراضی این مساله را با دوستان خود در میان بگذارد و این تجربه بد مثل موجی بین عده زیادی از افراد جامعه پخش می شود. لذا مهم است بدانید دلایل نارضایتی کارمندان چیست و در صدد رفع آنها برآیید. ۵ دلیل مهمتر از سایرین در زیر آمده است که به ظاهر ساده هستند ولی بسیار تأثیرگذار هستند:

۱. شغل خسته کننده:

بسیاری احساس می کنند کارشان یا پست است، بیهوده بوده و یا تکراری است. همچنین عده ای نیز بوروکراسی و سایر موانع برای انجام درست کارها را به عنوان عامل نارضایتی عنوان کرده اند.

۲. رییس بد:

بسیاری از افرادی که رییسشان را علت نارضایتی از شعل عنوان کرده اند، یکی از دلایل زیر را دارند:

1- وی بیش از حد قدرتمند است (و از آن سو استفاده می کند)

2- یا بیش از حد ضعیف است (و قدرت حل قاطع مسایل را ندارد.)

3- رییس اهمیتی به کار نداده

4- تمامی دستاورد کار کارمندان را به خود منتسب می کنند

5- در درسترس نمی باشد

6- علاقه ای به کاری که شرکت انجام می دهد نشان نمی دهند.

۳. نداشتن زمان شخصی:

عده زیادی از کارمندان ناراضی احساس می کنند کارشان بیش از حد از زمان، انرژی و یا زندگی آنها را مصرف می کند و طاقت فرساست. در این راستا بعضی عنوان می کنند رییسشان اجازه هیچ گونه انعطافی در عملکردشان را به آنها نمی دهد (مثلا انجام کارهای ضروری و به اتمام نرسیده در زمان اداری که کارمند درخواست انجام آن در خانه را دارد). جالب است بدانید درصد زیادی از کارمندان، کاری منعطف با حقوق کمتر را به کاری با دستمزد بالا ولی خشک و بدون انعطاف ترجیح می دهند.

۴. محیط کاری نامناسب:

بعضی از کارمندان احساس تنهایی و ایزوله شدن از سایر همکاران را دلیل نارضایتی عنوان می کنند. لذا احساس می کنند پشتیبان و حامی در شرایط دشوار کاری ندارند. عده ای نیز رفتار نامناسب همکاران را دلیل تنفر از شغل خود بیان می کنند.

۵. حقوق پایین:

دستمزد پایین (نسبت به آورده ها به سازمان) و عدم ارتقا شغلی و افزایش حقوق در فواصل زمانی (در صورت اطمینان فرد از انجام مناسب وظایف) علت نارضایتی افراد می باشد.

منبع: باشگاه مدیران موفق
امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان