گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید
www.usnews.com

اگر کسب‌وکاری را به راه انداخته باشید مطمئنا فروش یکی از اهداف اصلی کسب‌وکار شما است، بنابراین درک واکنش‌های مصرف‌کنندگان از اهمیت خاصی برخوردار است. مصرف‌کنندگان امروز همان خریداران یک دهه‌ی پیش نیستند، آن‌ها علایق جدید، عادات جدید و روش‌های تصمیم‌گیری خرید متفاوتی دارند.

در ادامه نگاهی به آخرین عادات مصرف‌کننده‌های مدرن می‌اندازیم، شما نیز بخوانید و ببینید چگونه بازاریابی خود را می‌توانید با آن‌ها منطبق کنید.

زمانِ خرید انعطاف‌پذیر: معمولا فروشگاه‌ها زمان مشخصی را برای کار کردن انتخاب می‌کنند اما مصرف‌کننده‌ی مدرن محصولات را هر زمانی که بخواهد می‌خرد. به عنوان یک نتیجه شرکت‌هایی که می‌خواهند مصرف‌کنندگان جدیدی را کسب کنند باید گزینه فروش در طول یک روز را ارائه کنند، حتی زمانی‌که فروشگاه بسته است. این کار لزوما خدمات کسب‌وکاری بیشتر، سرویس پاسخ به تلفن و غیره را به دنبال خواهد داشت لذا خدمات آنلاین بایستی بخش مهمی از استراتژی‌های بازاریابی باشد.

تصمیم‌گیری خرید از طریق تلفن همراه: خریدها از طریق تلفن همراه بیشتر از همیشه است و این روند رو به رشد به علت حضور فراگیر گوشی‌های هوشمند در میان تمام گروه‌های سنی است. در پاسخ به این نیاز بسیاری از برندها برنامه های تلفن همراه ایجاد کرده‌اند هم‌چنین به بهینه‌سازی سایت‌های‌شان برای موبایل پرداخته‌اند. در نظر داشته باشید که حتی اگر مصرف‌کنندگان با تلفن‌های همراه خرید نکنند از آن در روند تصمیم‌گیری، مقایسه قیمت‌ها و جستجو برای اطلاعات بیشتر استفاده می‌کنند.

خریدهای چندکاناله: مصرف‌کنندگان مدرن در هر نقطه‌ای حضور دارند، آن‌ها ممکن است از طریق یک پست از رسانه‌های اجتماعی، یک آگهی آنلاین، باز کردن یک خبرنامه ایمیل، دنبال کردن یک بیلبورد، دریافت پیشنهاد از دوستان و خیلی چیزهای دیگر به شما دسترسی پیدا کنند. خریداران به هنگام تصمیم‌گیری اطلاعات را از بسیاری از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کنند و سپس برای خرید تصمیم‌گیری می‌کنند.

خرید با تشریک مساعی: خرید با تشریک مساعی چندین چرخه مختلف را پیموده است، اما به نظر می‌رسد برای طولانی‌مدت در همین جایگاه باقی بماند. خرید با تشریک مساعی هنگامی رخ می‌دهد که مصرف‌کنندگان به یکدیگر ملحق می‌شوند و یک کالای خاص و یا خدمات خاص را می‌خرند. به عبارت دیگر خرید با تشریک مساعی یک روش خرید برای خرید کالاهای مشابه است که در آن خریداران به چند گروه تبدیل می‌شوند و به تبادل اطلاعات در مورد خرید می‌پردازند تا رقابت بین کالاهای مشابه در بازار را به حداقل برسانند.

نقش سن جمعیت در خرید : بازار- به خصوص فناوری اطلاعات و تکنولوژی- به سرعت تغییر پیدا می‌کنند. این باعث می‌شود که سن نقش بسیار مهمی در تصمیم های خرید ایفا کند. براساس سن، افراد عادات خرید بسیار متفاوتی دارند و راه های تصمیم‌گیری برای خرید آن‌ها متفاوت است. بنابراین نقش بازاریابی هدفمند در این مورد مشخص می‌گردد. (بازاریابی هدفمند به معنی نوعی از بازاریابی است که در آن مصرف‌کنندگان به گروه هایی تقسیم‌بندی می‌شوند، بازار هدف پیدا شده و سپس نیازهای آن‌ها بررسی شده و براساس آن‌ها بازاریابی انجام می‌شود.)

منبع: آی بازاریابی


امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان