گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

چگونه می‌توانید افراد باهوش‌تر و با تجربه‌تر را مدیریت کنید؟ فرض کنید گروه زیردستان شما دارای IQ بسیار بالایی هستند، چگونه می‌توانید آن‌ها را به طور موثر مدیریت کنید؟ یان مک آلیستر مدیر کل آمازون به این سوال جواب داده است.

مدیریت نکنید، راهنمایی کنید. ضریب هوشی و تجربه دو ویژگی بسیار مهمی هستند که کارکنان شما باید داشته باشند، اما ویژگی‌های مهم دیگری نیز وجود دارد از جمله اخلاق کاری، مهارت‌های ارتباطی، کار تیمی و غیره.

برخلاف ضریب هوشی، این سایر ویژگی‌ها هستند که در هر کارمند می‌تواند توسعه پیدا کند. بنابراین کار شما این است که به هر یک از اعضای تیم خود راهنمایی‌هایی را در زمینه‌ای که نیاز به توسعه دارند ارائه دهید.


در ادامه چند راهنمایی کلی برای هدایت کارمندان قوی آورده شده است:

راهنمایی کنید که آن‌ها چه چیزی باید بسازند، نه آن‌که چگونه بسازند

به عنوان یک مدیر شغل شما این است که مطمئن شوید تیم شما بر روی مهم‌ترین نکات تمرکز کرده است. اغلب مهم‌ترین کارها از نظر شما با آن‌ها متفاوت خواهد بود، بنابراین شما باید زمانی را برای توضیح این‌که چرا احساس می‌کنید اولویت‌های شما مهم‌تر است صرف کنید. هنگامی که در اولویت‌ها توافق کردید به آن‌ها فرصت بدهید تا تصمیم‌ بگیرند که چگونه نتایج دلخواه شما را به دست بیاورند.

آموزش بیشتر کارکنان هوشمند

آن‌ها را با کارمندان ارشد، هوشمندتر و یا باتجربه‌تر آشنا کنید و فرآیندی را ایجاد کنید تا بتوانند از کمک آن‌ها بهره بگیرند. این پشتیبانی از کارمندان و آموزش آن‌ها در نهایت منجر به بهبود طرح‌ها و کسب‌وکار شما خواهد شد.

سوال بپرسید

به طور مرتب از کارمندان باهوش خود سوال بپرسید، اگر آن‌ها کاری را به طور خاصی انجام داده‌اند دلیل آن را از آن‌ها بپرسید. از آن‌ها بپرسید که چه کاری باعث خواهد شد که کار آن‌ها بهینه شود. این سوال ها باعث خواهد شد کارمندان تان از تمام هوش خود در کارها بهره بگیرند و شما هم اگر تناقضاتی در طرح ها یا کارها وجود داشت به آن‌ها پی ببرید.

وقتی مشکلی بین کارمندان به وجود آمد خودتان تصمیم بگیرید.

افراد باهوش اغلب اعتماد به نفس بالایی دارند، به عنوان مثال برنامه نویسان معمولا به کدهای خود اعتماد دارند و اغلب هنگامی که باید یک برنامه بنویسند در مورد شیوه صحیح نوشتن کد با یک دیگر بحث کنند. این گزینه تا جایی سازنده است که تبدیل به بحث‌های بی‌مورد و تنش‌ها نشود.

شما به عنوان یک مدیر باید راه‌هایی را پیدا کنید تا بحث‌ها را کوتاه نگه دارید و باید به صورت جدا جدا به نظرها گوش دهید و سپس تصمیم‌گیری کنید. اگر خودتان قادر به تصمیم ‌گیری در یک مورد خاص نبودید از یک کارشناس که عضو تیم شما نیست کمک بگیرد.

به استخدام اعضای تیم هوشمندتر ادامه دهید

استخدام یک کارمند تصمیم بلندمدت است، به خاطر پر کردن اعضای تیم و یا کمبود کارمند استانداردهای خود را زیر پا نگذارید. شما باید همیشه به دنبال افراد و اعضای با ضریب هوشی بالا و ویژگی‌های منحصر به فرد بگردید.

مدیریت کارمندان ضعیف

کارمندان قوی شما مطمئنا کار با افراد ضعیف را دوست ندارند. اگر شما کارمندان ضعیف‌تان را مدیریت نکنید تیم شما از هم خواهد پاشید و کارمندان قوی تیم شما را ترک خواهند کرد.

امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان