گروهی برای پیشرفت در زمینه های علمی و عملی

اکسل را خوب یاد بگیرید

چگونه یک بازاریاب می‌تواند در طوفان بازاریابی کنونی ایستادگی کند؟ با رقبای زیادی که در اطراف شما وجود دارند چگونه می‌توانید بازار خود را مورد هدف قرار دهید و توجه آن‌ها را جلب کنید؟ در ادامه هشت مورد وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد تا یک پیام بازاریابی ایجاد کنید که شما را متمایز از بقیه رقبا بکند.

1404233116-ways-make-marketing-message-stand-out

1) بر روی راه‌حل متمرکز شوید.

این واقعا چیزی است که مشتریان به دنبال آن هستند، زمانی که تقاضا وجود دارد نیمی از کار بازاریابی شما انجام شده است. به بازار هدف خود چیزی را بدهید که می‌خواهند و یا این‌که علاقه‌مند به آن هستند. بنابراین پیام خود را به گونه‌ای طراحی کنید که فریاد بزند “من یک راه‌حل هستم” یا “من حل‌کننده‌ی مشکل شما هستم.”

2) بازار هدف خود را هدف قرار دهید.

پیامی که ناکارآمد و ناخواسته باشد مانند ایمیل‌های ناخواسته مورد توجه بازار هدف شما قرار نخواهد گرفت. پیامی موثر خواهد بود که جالب، موثر و به صورت کارآمد طبقه‌بندی شده باشد. نکته کلیدی این است که به بازار هدف خود چیزی را بدهید که به آن علاقه‌مند هستند. به عنوان مثال اگر شما یک شهروند علاقه‌مند به موسیقی کلاسیک هستید، جدیدترین نسخه‌های موسیقی برای گروه‌های راک-رول برای شما مناسب نخواهد بود.

3) از عناوین جالب استفاده کنید.

از عناوینی استفاده کنید که تحریک کننده و غیرمنتظره باشند و باعث درگیر شدن فکر افراد شوند. یکی از بهترین عناوینی که من تاکنون دیده‌ام “هفت اشتباه بانک‌ها که هر روز انجام می‌دهند” است این عنوان به گونه‌ای است که مردم اغلب می‌خواهند آن را دنبال کنند.

4) یک پیام واضح و شفاف داشته باشید.

گرافیک معمولا جلب‌توجه می‌کند، اما اجازه ندهید پیام ارتباطی شما را از بین ببرد. تبلیغات‌کننده معروف دیوید گرو اگیلوی می‌گوید: من تبلیغات را به عنوان یک نوع سرگرمی یا هنر در نظر نمی‌گیرم، اما آن حتما یک رسانه از اطلاعات است. زمانی‌که من یک تبلیغ می‌نویسم هدف واقعی من این نیست که مردم بگویند عجب تبلیغ خلاقانه‌ای است هدف من این است که مردم پیام آن را جالب بدانند و محصول را بخرند. شما با پیام خسته‌کننده و نامشخص خریدار را از دست می‌دهید.

5) از پیام بازاریابی افراطی استفاده کنید.

حقیقت این است که پیام‌های بازاریابی افراطی به خوبی کار می‌کنند، در این‌جا نمونه‌هایی از پیام‌هایی که به دلیل ماهیت افراطی مورد توجه قرار گرفتند را می‌بینید:

چگونه فروشندگان شما ده درصد فروش بیشتری داشته باشند؟

چگونه 0.005 درصد سود بیشتری به‌دست بیاورم؟

چگونه در یک هفته شرکت خود را اداره و راه‌اندازی کنید؟

همه‌ی این تیترها به دلیل ماهیت افراطی‌شان توجه شما را جلب خواهند کرد و شما می‌خواهید که آن را بخوانید.

6) یک قلاب بازاریابی ارائه کنید.

این نیز راه دیگری برای جلب توجه است که امروزه به ویژه در محافل بازاریابی محتوا شایع شده است. به عبارت دیگر اطلاعات به عنوان یک مشوق برای ارتباط بیشتر در نظر گرفته می‌شود.

اگر امروز به فروشگاه ما مراجعه کنید یک گلدان برای گل‌های روز مادر خود هدیه می‌گیرید.

اگر از ادویه‌جات و چاشنی‌های ما استفاده کنید می‌توانید کتاب دستور غذا را به رایگان دانلود کنید.

همه‌ی این‌ها چیزی باارزش به علاقه‌مندان می‌دهند، آن‌ها نه تنها با این کار جلب توجه می‌کنند پاسخ‌های بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

7) استفاده از آیتم‌های غیرمعمول

مورد دیگری که جلب توجه خواهد کرد و باعث تمایز شما از بقیه خواهد بود غیرمعمول بودن است. از رویکردهای غیرطبیعی، عجیب‌وغریب صحبت کنید مانند صحبت کردن راجع‌به کریسمس در بهار.

ایستادگی در این بازار شلوغ چالش همه‌ی بازاریابان است. این اصول به شما کمک خواهد کرد تا پیام شما به صورت متمایز مورد توجه قرار گیرد.

منبع:بازاریاب
امیر دائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

مطلب مورد نظر خود را پیدا نکردید؟

اکسل را خوب یاد بگیرید
نویسندگان